درحال بارگذاری...

گیاهان دارویی دماوند

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

گیاهان دارویی دماوند


گیاهان دارویی دماوند

گیاهان دارویی مختلفی درکوه های دماوند میرویند که در اینجا به چندتا از بهترین هاشون اشاره کردیم


گیاهان دارویی کوه دماوند
گیاهان دارویی کوه دماوند بسیار طیف گسترده‌ای دارند و اگر بخواهیم پیرامون مزیت‌ها و کاربرد‌های آن با شما سخن بگویم نیاز به ساعت‌ها وقت دارد که از حوصله شما خارج است. از همین رو تنها به صورت مختصر به معرفی این دارو‌ها می‌پردازیم و شما را با بخشی از این طیف گسترده دارویی آشنا می‌کنیم:

کنگر
برای درمان بیماری‌های دیابت و قند خون، درمان واریس، سم زدایی کبد، تقویت دستگاه گوارش، کاهش فشار خون، درمان بیماری‌های ناشی از سرماخوردگی، کاهش فشار خون و تقویت معده و دستگاه گوارش بسیار توصیه می‌شود.

گاوزبان
برای درمان بیماری‌های افسردگی از این گیاه بسیار استفاده می‌شود، زیرا سبب کاهش استرس‌های روحی می‌شود. خاصیت این گیاه دارویی کوهی به قدری زیاد است که از دم نوش آن بسیار استفاده می‌شود. درمان آکنه و جوش، درمان بیماری‌های مرتبط با قاعدگی و پریود، فشار خون بالا، درمان دیابت و قند خون، سرما خوردگی و گلو درد و بیماری‌های مرتبط با انواع سرطان استفاده از این گیاه توصیه شده است.

گل برفی
این گیاه دارویی کوهی برای درمان بیماری‌های قلبی، کاهش زخم ها، بیماری‌های ریوی مزمن، عفونت‌های اداری، حفظ هضم سالم، درمان سنگ کلیه، درمان زگیل تناسلی و کاهش بیماری‌های نقرص و روماتیسم بسیار توصیه می‌شود.

فیکاربا
اگر با این گیاه دارویی کوهی آشنایی ندارید باید بگویم گیاهی است با گلی شبیه لاله که در ارتفاعات کوهستان‌های دماوند رشد می‌کند و همانند سایر گیاهان دارویی کوهی مزیت‌های بسیاری را از آن شما می‌کند. برای جمع آوری این دارو گیاهی فصل بهار مناسب‌ترین زمان به شمار می‌آید.

پامچال
پامچال گیاه و گل بسیار زیبای فصل بهار است و اگر در فصل بهار به دماوند صعود داشته باشید با این گیاه زیبا بی شک آشنای خواهید شد. مزیت‌های دارویی این گیاه بسیار زیاد است به عنوان مثال برای کاهش درد‌های ناشی از روماتیسم، تسکین درد‌های میگرنی، بیماری‌های عصبی، درمان اختلالات تنفسی، بیماری‌های کلیوی و مشکلات قاعدگی بسیار استفاده می‌شود.

مریم گلی
مریم گلی از خانواده نعناع است و بیشتر از برگ‌های آن استفاده می‌شود. این گیاه دارویی برای درمان بیماری‌های قند خون، بیماری‌ها روماتیسم، ضد آلزایمر، ضد باکتری، آنتی اکسیدان قوی، بالا بردن میل جنسی، کاهش فشار خون و بیشتر شدن شیردهی در زنان باردار استفاده می‌شود.

چای کوهی
چای کوهی از گذشته تا کنون مشتریان خاص خود را داشته است و کمتر کوهنوردی است که با این گیاه دارویی آشنایی نداشته باشد. رفع افسردگی، التیام زخم ها، افزایش اشتها، درمان افسردگی، حل مشکل کم خوابی، رفع کم خونی، تقویت و تنظیم رحم و بسیاری موارد دیگر توصیه می‌شود که استفاده شود.

بومادران
بومادران یکی از مشهورترین گیاهان دارویی کوه‌های دماوند به شمار می‌آید. برای درمان سریع‌تر زخم ها، انعقاد خون، حفظ دوره‌های پریودی، کاهش التهاب، کاهش فشار خون، کاهش اضطراب، تنظیم علائم آسم و بسیاری موارد دیگر از این داروی مؤثر استفاده می‌شود.
برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۹۸۶۰۴۰۴۶ رخشانی مقدم تماس حاصل فرمایید.


مریم رخشانی، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


گیاهان دارویی کشاورزی سیرنگ پهپاد سمپاشی

این مطالب را هم بخوانید!

کاشت ، داشت و برداشت توت فرنگی...

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

اثربخشی استفاده از پهپادها

سیلاب‌ها و سیل‌آمدگی‌ها به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فاجعه‌های طبیعی در جهان، همچنان برای انسان‌ها تهدیدی جدی به حساب می‌آیند. این حوادث نه تنها به عنوان عوامل تخریب‌گر محیط زیست، بلکه به عنوان عواملی که می‌توانند عواقب ویران‌کننده‌ای برای جامعه و اقتصاد ایجاد کنند، شناخته می‌شوند. به منظور مدیریت و کا...

ادامه مطلب »

کاشت گوجه سبز-درخت گوجه سبز

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116